יואל עברון לוכד נחשים

מה לעשות כשרואים נחש?

ראיתם נחש? מזל טוב!

בתרבויות מסוימות זה באמת סימן למזל טוב. אבל היתקלות עם נחש יכולה להיות גם מבהילה או סתם לא נעימה. לכן חשוב לדעת איך כדאי לפעול וממה להימנע, כך המפגש יהיה פחות מפחיד.

אז קודם כל, אתם יכולים להישאר רגועים. הנחש מפחד מבני האדם יותר משאנחנו מפחדים ממנו, כך שאם הוא לא ירגיש מאוים הוא בדרך-כלל לא יתקוף, ינשוך או יכיש.

הטעות הראשונה כשרואים נחש, היא לנסות להרוג אותו. נחשים הם חיית בר מוגנת ואסור ע”פ החוק להרוג אותם. אבל מעבר לכך, זה גם מאוד מסוכן. כמו כל חיות הבר, כשנחש מרגיש מאוים הוא תוקף ומנסה להגן על עצמו. רוב ההכשות מתרחשות כשאנשים שאין להם ידע וניסיון מנסים להרוג או לתפוס את הנחש.

אל תנסו לברוח מהנחש, גם זאת טעות נפוצה. מומלץ להתרחק, אך בלי לבצע תנועות חדות מדי. יחד עם זאת, חשוב לשמור על קשר עין עם הנחש ולזהות את הכיוון אליו הוא זוחל. כך תוכלו להסביר ללוכד בקלות איפה ראיתם אותו, והלוכד יוכל למצוא וללכוד אותו במהירות, ובלי להפוך לכם את כל הבית בחיפושים.

בנוסף, מומלץ גם לצלם את הנחש או לפחות לנסות לזכור איך הוא נראה. התמונה תאפשר ללוכד לזהות את הנחש עוד לפני שהוא מגיע אליכם. כך הוא יוכל ליידע אתכם אם הנחש מסוכן.

והמובן מאליו, הזמינו מיד לוכד נחשים מורשה שיבוא ללכוד את הנחש. הלוכד ישחרר אותו בשטח פתוח רחוק מאוכלוסייה, כך שהנחש לא יפריע לבני האדם ואנחנו לא נפריע לו. הנחש לא מחכה באותו מקום, ולכן חשוב שהקריאה ללוכד תהיה ברגע בו אתם רואים אותו. אם תחכו כמה שעות או ימים עד שתחליטו להזמין לוכד, גם הנחש לא יחכה באותו מקום.

ומה לעשות במקרה של הכשת נחש?

במקרה של הכשה קודם כל נרגיע את הנפגע ונתקשר למוקד 101 בשביל להזמין אמבולנס. למרות שמדובר במצב מלחיץ, חשוב לוודא שהנפגע יושב נינוח ורגוע עד כמה שאפשר, מאחר ומתח גורם לעליית לחץ הדם וכך גורם להאצת ההתפשטות של הארס בגוף.

הפינוי לבית חולים ייעשה רק באמצעות אמבולנס. הנפגע לא יכול לנהוג אחרי ההכשה ולכן אסור להתפנות לבית חולים באופן עצמאי.

אפשר להניח בקבוק עם מים קרים על מקום ההכשה על מנת להרגיע, אבל אסור לשים קרח.

אסור לקחת משככי כאבים ותרופות אחרות לאחר הכשה.

אין לחתוך את מקום ההכשה.

אסור לשים חסם עורקים.

אסור למצוץ את הארס.

כמו כן, גם במקרה של הכשה, כדאי לצלם את הנחש במידת האפשר ולמסור ללוכד ולמוקד מד”א תיאור מדויק ככל הניתן – זיהוי הנחש חשוב במקרה של הכשה בשביל לאפשר טיפול בנסיוב מתאים.

ראיתם נחש בבית או בחצר? התקשרו עכשיו להזמנת לוכד

שתפו את הפוסט: