יואל עברון לוכד נחשים

איך להרחיק נחשים מהבית ומהחצר?

ישנן כל מיני אמונות ואגדות שקשורות להרחקת נחשים. בכתבה הזאת אפריח כמה מהמיתוסים הנפוצים ואסביר מהן הדרכים היעילות ביותר להפחית את הסיכוי שנחשים יגיעו לגינה שלכם.

נתחיל מהמיתוסים: אין שום חומר או חפץ שתוכלו לשים בחצר הבית שיגרום לנחשים להתרחק. פיזור סיד מסביב לבית או לחצר, למשל, זאת אגדה נפוצה, אבל בפועל אין לכך שום השפעה חיובית בהרחקת נחשים. מעבר לכך, סיד הוא חומר מסוכן ואם יש לכם ילדים שמסתובבים בגינה הם עלולים להיפגע ממנו.

מיתוס נוסף טוען שפיזור קליפות של ביצים בסביבת הבית יכול להרחיק נחשים, אך בפועל לא רק שאין לזה כל השפעה על נחשים, זה גם יגרום לסירחון רציני בגינה.

מה הנחשים מחפשים?

כדי להבין איך למנוע מהנחש להיכנס לגינה שלנו – ננסה קודם להבין מה הוא מחפש. כמו רוב החיות, נחשים מחפשים מזון ומקום מסתור. כך שאם הגינה שלנו מציעה לו את הדברים האלה, הוא ירצה להיכנס אליה. אבל אם לא יהיו בגינה מקומות להסתתר בהם או מכרסמים (שאותם בד”כ הנחש אוכל) – לא יהיה לו מה לחפש בגינה והסיכוי שהוא ייכנס אליה יקטן.

אז מה עושים?

הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות זה לנקש את העשבייה. אם יש שיחים בגינה, מומלץ לגזום אותם כך שיישאר מרווח של כ-15 ס”מ מהקרקע, כך שלנחשים לא יהיה מקום מחבוא מתחת לשיח. אם בכל זאת יגיע נחש, יהיה קל לראות אותו ולהיזהר ממנו.

בנוסף, חשוב לפנות את החצר מלכלוכים וגרוטאות כגון קרשים או חפצים וכלי בית ישנים. גם החפצים האלה משמשים כמקום מסתור שנחשים אוהבים.

הנחש בדרך כלל אוכל מכרסמים קטנים (למשל עכברים), ולכן חשוב לוודא שאין בחצר הבית גם שאריות מזון שעלולות למשוך אליהן מכרסמים. חשוב לזרוק לפח שקיות של חטיפים ולוודא שהן לא נופלות מתחת לשיחים או נשארות זרוקות בחצר, מאחר והריח החזק של החטיפים מושך אליו את המכרסמים.

בנוסף, יש לפנות פסולת ביתית ישירות לפח ולא להשאיר שקיות אשפה בחצר. הכלל הזה נכון לא רק לגבי מכרסמים ונחשים, אלא גם לכל בעלי החיים שאנחנו לא רוצים בסביבת הבית, כגון חתולי רחוב, כלבים משוטטים, תנים, שועלים, חזירי בר, עורבים ועוד.

נחש בד”כ יעדיף קרקע טבעית (אדמה או חול). מרצפות משיש או קרמיקה לא נעימות להם למגע, ואם נחש נכנס לתוך מבנה הוא בד”כ יחפש את הדרך לצאת החוצה.

בנוסף, ניתן להתקין בקצה התחתון של דלת הבית פס מגומי שאוטם את הכניסה וימנע מנחשים להיכנס מתחת לדלת.

כל אלה יצמצמו את הסיכוי שנחש ייכנס אליכם לחצר הבית. יחד עם זאת, אין שום דבר שיכול למנוע באופן מוחלט כניסה של נחשים לבית או לחצר. אז אם בכל זאת ראיתם נחש בבית או בגינה – תוכלו לקרוא בפוסט הזה מה צריך לעשות, וכמובן תוכלו להתקשר להזמין לוכד מורשה שיוציא אותו מהבית.

ראיתם נחש בבית או בחצר? התקשרו עכשיו להזמנת לוכד

שתפו את הפוסט: